کد مطلب:152489 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:257

سخنی پیرامون تربت سیدالشهدا
سجده بر خاك تو شایسته بود وقت نماز

ای كه از خون جبینت به جبین آب وضوست



فضیلت و آثار و بركاتی كه برای تربت حسینی است، برای هیچ تربتی و قطعه ای از قطعات زمین نیست. خاك كربلا قطعه ای از بهشت است كه خداوند قادر متعال به واسطه قدردانی از یك فداكار در راه دین كه تمام هستی خود را فدا كرده، در آن خاك، بركت و فضیلت و شفا قرار داده است.



كربلایش قطعه ای از جنت است

باب نور و باب لطف و رحمت است



اما در اینكه چرا تنها این خاك دارای چنین ویژگیها و آثار و بركات است؟ باید گفت: هر چیزی كه در این عالم، شرافت ظاهری و یا معنوی پیدا می كند، یا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتی است، و یا به خاطر وقوع امر خارق العاده و مهمی است كه به آن شرافت و بركت داده است.

در تربت كربلای سیدالشهدا (ع) هر دو امر محقق شده است، زیرا خاك كربلا بنا بر روایاتی، هم شرافت ذاتی و خدا دادی، و هم امر عظیم و واقعه ای مهم در آنجا واقع گردیده كه آن شهادت حسین بن علی (ع) و یاران وفادارش می باشد، لذا دارای فضیلت و آثاری خاص است.

آمده است كه چون بر قبر امام حسین (ع) آب بستند، پس از چهل روز آب فرو نشست و اثر قبر محو گردید، یكی از اعراب بنی اسد آمد و از خاك قبضه قبضه برداشت و بویید تا بر قبر حسین رسید، و چون او را می بوسید گریه می كرد و می گفت: پدر و مادرم به فدایت، چه اندازه خوشبویی كه قبر و تربت تو چنین خوشبو است، سپس شروع كرد به سرودن:



خواهند نهان سازند قبرش ز حبیبش

خوشبویی خاك قبر گردیده دلیلش



آری خاك مزار حسین (ع) سرمه چشم عاشقان و شیفتگانش بوده و ایشان را مجنون وار به سوی خود می كشاند.

از آنجایی كه هدف این كتاب بر شمردن آثار و بركات سیدالشهدا (ع) است، از تفصیل در مطلب پرهیز كرده و علاقه مندان به این مقوله را به كتابهای مربوط ارجاع می دهد.

و اما آثار و بركاتی كه می توان برای تربت پاك حسینی برشمرد عبارتنداز: